PDI
Les pissarres digitals interactives i les tauletes tàctils a l’aula
L’escola sempre s’ha proveït de tecnologia (quaderns, llibres,...) però a dia d’avui han anat apareixent diverses tecnologies que impliquen un canvi important en les nostres vides.
La Pissarra Digital interactiva (PDI) és un sistema tecnològic molt estès en les aules dels països desenvolupats i que s’està introduint en el sistema educatiu espanyol. Es tracta, d’una potent eina TIC que permet que alumnes i professors interactuïn conjuntament sobre qualsevol contingut i amb molts tipus d’activitats.
La pissarra digital interactiva ha agafat el nom de la que ja estava que es la pissarra tradicional, però la PDI és molt més que una pissarra, ja no és només un lloc on podem escriure, sinó que és una tecnologia que ens permet obrir-nos, anar a visitar el món i fer que aquest mon entri a la nostre aula.
Diversos mestres innovadors ens han explicat que es pot ensenyar i facilitar l’aprenentatge dels nens emprant tauletes tàctils i pissarres digitals interactives (PDI) a l’aula.
Ens van explicar que al Col·legi mare de déu de la mercè ja fa sis mesos que han incorporat l’ipad a les aules i deu mesos els mestres.
Aquest projecte que ens han explicat es dur a terme a cicle infantil i cicle inicial. En educació infantil treballen amb l’ipad a partir de racons de treball i disposen de diferents apps depenen del nivell i del curs. Per tal d’anar comprobant com ho estan fent els nens, la majoria dels apps que fan servir són autocorrectius. Segons ells aquest tipus de tecnologia ens ha obert maneres noves d’aprendre, ja que, som persones que compartim camí amb els nostres alumnes.
Una web on podeu trobar diferents materials educatius és aquesta; http://www.educaplay.com/
Algunes de les coses que les tecnologies ens ofereixen;
- Obrir l’aula directament al món i a tota la comunitat educativa
- Promoure i aplicar pràctiques metodològiques que faciliten els aprenentatges significatius adients amb la societat actual.
- Potenciar el treball cooperatiu.
- Elaborar, adquirir, compartir i comentar tot tipus de materials realitzatsper professors i estudiants.
Aquesta tecnologia planteja canvis a totes els nivells, dos dels principals canvis;
- Plantejar canvis de paper dels alumnes que esdevenen protagonistes actius.
- Nou rol del mestre com a agent vehicular, i no com a enciclopèdia parlant.
Reflexió;
Considero que el que em de tenir clar és que hem de formar persones capacitades per “aprendre a aprendre i a pensar’’ i en el moment amb que ens trobem ho podem fer a través de la tecnologia.
L’aplicació de les diferents tecnologies a les aules no ha de tenir com a objectiu ampliar materials per incrementar la quantitat, ni d’adquirir recursos per omplir l’escola, és tracta de fer-ne ús i a més a més un bon ús pedagògic.
En poques paraules, si apliquem les PDI de forma coherent i articulada, amb els recursos necessaris i amb la continuïtat suficient, crec que poden tenir un impacte positiu important sobre la qualitat de l’educació escolar.
Us deixo amb una imatge de la conferència.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada