En les últimes sessions de GITIC hem parlat de la Taxonomia de Bloom a la era digital.
La Taxonomia de Bloom és un llistat de les habilitats i processos del pensament que poden aparèixer en les tasques escolars.
La idea central d'aquesta taxonomia és allò que els educadors han de voler que els alumnes sàpiguen, és a dir, són els objectius educacionals. Tenen una estructura jeràrquica que va del més simple al més complex o elaborat, fins arribar al d'avaluació.
Quan els mestres programen han de tenir en compte aquests nivells i mitjançant les diferents activitats, han d'anar avançant de nivell fins aconseguir els nivells més alts.
La taxonomia estructura les habilitats jeràrquicament, és a dir, no pots entendre un concepte si primer no ho recordes i de la mateixa manera, no pots aplicar coneixements i conceptes si no els entens. La proposta és un continu que parteix d'Habilitats de Pensament d'Ordre Inferior (LOTS) i va cap Habilitats de Pensament d'Ordre Superior (hits).
Bloom descriu cada categoria com un substantiu i les organitza en ordre ascendent, d'inferior a superior.
Però en els anys 90, un antic estudiant de Bloom, Lorin Anderson, va revisar la Taxonomia del seu mestre i va publicar, l'any 2001, la Taxonomia Revisada de Bloom.
Per tal d'aprofundir en el contingut, hem realitzat una activitat que ha consistit en agafar la taula de la taxonomia de bloom i hem anat fent comentaris als diferents verbs, posant exemples d'activitats fetes a classe de GITIC i activitats que es facin a una escola.
A continuació us he ajuntat un exemple de la meva taula.
Aquesta entrada Berta m'ha agradat molt! Ho has explicat d'una forma clara i senzilla el que és la taxonomia de bloom. Bon treball de la taula! :)
ResponEliminaMoltes gràcies Laura!
Elimina